harp
start kvarnofoni attimi video news contact partners history



AI (ARTIFICIELL IDIOTI)


KREUTBEIT (ARTIFICIELL IDIOTI)
Performance för fyra händer och inga hjärnhalvor.
Regi, ljud, objekt: Mikael Reuter, Mikael Ericsson
Live at Eter Festival, Mejeriet, Lund
25 jan 2020, 18:00


WILD AI
(ARTIFICIELL IDIOTI)
Performance för fyra händer och inga hjärnhalvor.
Regi, ljud, objekt: Mikael Reuter, Mikael Ericsson
Live at Galleri Rostrum, Malmö
14 dec 2020, 18:00


AI (ARTIFICIELL IDIOTI)

Performance för åtta händer och åtta hjärnhalvor. I föreställningen undersöks världen med hjälp av en verktygslåda av taktila objekt och mekaniska instrument.

Regi, ljud, objekt: Mikael Reuter, Kajsa Magnarsson, Julie Ericsson, Mikael Ericsson.

Produktion: Harp Art Lab
Bokning: ericsson@harpartlab.se



FRE-LÖR 23-24 AUG
19.00-20.00
HARP ART LAB, HARPLINGE VÄDERKVARN

070 7304631
ericsson (at) harpartlab.se

Pressbilder: Klicka på bilderna

Mikael Ericsson är utbildad vid Konstakademin i Köpenhamn. Arbetar med teckning, animation, skulptur, ljud, film och television och har ställt ut på Malmö Konstmuseum, Röda Sten, Vestfossen Konstmuseum, Moderna Museet, Dunkers Kulturhus, Avesta Art, Sound of Sörmland mm. På senare år har Ericsson skapat en serie storskaliga ljud- och videoinstallationer. 2010 startade han Harp Art Lab i Harplinge väderkvarn tillsammans med Julie Ericsson. 2012 installerade Kvarnofonen, en självspelande kyrkorgel som drivs av vingarna. Därefter har en rad samarbeten och projekt genomförts med ljudkonstnärer från hela världen bla. BZZZ International Sound Art Festival.

Kajsa Magnarsson, ljudkonstnär, performer och musiker med kandidatexamen i komposition, Högskolan för Scen och Musik och Universität der Künste i Berlin. Hon arbetar med performance, ljudinstallationer och klubbspelningar på  teman som kön, intimitet och pop/internet-kultur, ofta med humoristiska element. Hon har gjort performance och ställt ut på olika platser, mestadels i Europa;  Operahuset i Stockholm och Göteborg, Norbergfestivalen och Sound of Sörmland (Sverige), Gallery X & Beyond i Köpenhamn och Young Nordic Music Days (Danmark), Setouchi Triennale i Japan, Plivka i Kiev och Construction Festival i Dnipro (Ukraina), London Contemporary Music Festival och Bastard Assignments "Fresh and Clean" (England), Nordic Music Days i Reykjavik (Island), Specs On! I Berlin och unga nordiska musikdagar, Helsingfors, Finland, 2015 och New Generation 6.0 på Zentrum für Kunst und Medientechnologie i Kahlsruhe (Tyskland).

Mikael Reuter, arbetar med teckning, skulptur, collage, musik, performance och balett samt skådespelare inom teater, film och television. Hemmahörande i Västerås har han genom åren gjort stort avtryck i det allmänna medvetandet, främst i Stockholmstrakten med performance, högläsning och videokonst.

Julie Ericsson arbetar med måleri, ljud, skulptur och fotografi. Hon har ställt ut i Holland, Spanien, Frankrike, Belgien och Italien. Konstnärlig ledare för Harp Art Lab sedan 2010. utbildning: Accademia di Belle Arti di Venezia.



HARP ART LAB
Harp Art Lab är ett laboratorium för ljud- och klimatkonst som har sin verksamhet i Harplinge väderkvarn strax norr om Halmstad. Konstlaboratoriet grundades 2010 av konstnärerna Mikael Ericsson och Julie Ericsson med visionen att utveckla en plattform för innovativa och tvärvetenskapliga idéer och projekt. Harp Art Lab har under sju år utvecklats till en mötesplats för regionala och internationella samarbeten mellan konstnärer och publik. Arbetsmetoden baserar sig på en socialt engagerad och diskursiv ljudkonst praktik som kan ta sig olika uttryck: workshops, performance, konserter, installationer och plats-specifika verk.